dinsdag 31 januari 2017

Zwart: grenzen en prioriteiten stellen


Zwart is eigenlijk geen kleur, maar juist de afwezigheid van alle kleuren, omdat zwart al het gekleurde licht absorbeert. Omdat zwart vaak met duisternis wordt geassocieerd denken veel mensen dat deze kleur geen positieve eigenschappen zou hebben, maar niets is minder waar! 

Zwart staat voor onafhankelijkheid, standvastigheid en daadkracht. Als je zwart draagt kan het je helpen beter je grenzen te bewaken en verder kan het je helpen je prioriteiten duidelijk te krijgen. Zo had ik vorig jaar best wel een donker jaar waarin alles zwaar en moeilijk leek. Mijn wereldje werd even heel erg klein en als dat gebeurt, word je je opeens heel erg bewust van waar je prioriteiten liggen. Voor de meeste mensen geldt dat als je zou moeten zeggen wat het belangrijkste is in je leven dat je relaties met je familie en vrienden zijn. Zo ook voor mij. Na vorig jaar, dat voor mij vrij zwart was, weet ik weer even heel goed waar mijn prioriteiten liggen en kan ik weer vrolijk verder. Wil je meer lezen over mijn dagelijkse leven? Lees dan mijn andere blog.

Dus kun je wel wat hulp gebruiken bij het stellen van grenzen en prioriteiten? Draag dan zwart! Hieronder zie je een aantal sieraden met zwart.



Levensboom met onyx


Ketting 'Maleficent' met een onyx omwikkeld met verzilverd draad aan een ketting met verzilverd draad, amethist en zwarte vintage kralen.


Ketting 'Shine on!' met een pyriet omwikkeld met verzilverd draad aan een ketting met verzilverd draad, zwarte toermalijn, hematiet, keramiek kralen en letterkralen.


KleurenKrachtCadeautje met oorbellen en armband met onyx en een onyx knuffelsteen.

De sieraden zijn verkrijgbaar op Etsy en in de webshop. Wil je een persoonlijk zwart sieraad laten maken in opdracht? Stuur me dan even een berichtje via het contactformulier hiernaast.

Lees ook eens:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen