zondag 19 april 2015

Elf Fantasy Fair 2015: Lady Celebeth


Elk jaar ga ik met ontzettend veel plezier naar de Elf Fantasy Fair in Haarzuilens. Zo ook dit jaar. Ik ben al maanden bezig geweest mijn kostuum samen te stellen en dit is het geworden! Ik noem mijn elfen cosplay 'Lady Celebeth'. De jurk is van Creations of Leijten en ik ben 4 jaar geleden getrouwd in deze prachtige jurk! De armwarmers zijn Folkowl. De sieraden - tiara, elfenoortjes, oorbellen, bovenarmband, ring en ketting - heb ik allemaal zelf gemaakt van aluminium en zilverdraad.

AardeKracht sieraden voor Lady Celebeth cosplay
Ik begon  - zoals vaak het geval is met mijn langdurige projecten - met een totaal ander idee. Grappig hoe dat dan gaat! Ik had in november al hele mooie, grote zilveren bladeren gekocht bij mijn favoriete koopjeswinkel (ja, de welbekende A...) en wilde daar vleugels van gaan  maken. Ik zou het gaan combineren met lila en lichtblauwe accesoires en een zilveren kroon maken. Zo zou het dan een ijself worden.

Toen werd ik me ervan bewust dat er al ontzettend veel Elsa-dubbelgangers ('Frozen') zouden gaan rondlopen en vond ik het idee van een ijself niet zo leuk meer... Ik kwam er ook achter dat lila totaal niet bij mijn jurk matchte! Ik moest dus iets anders verzinnen. 

Ik begon eerst maar eens met een tiara van blauw aluminiumdraad en lichtgekleurde blaadjes. Daarna kreeg ik mijn armwarmers van Folkowl binnen en zag ik dat de kleuren perfect pasten bij mijn jurk. Vervolgens heb ik de andere sieraden hierop aangepast. De vleugels laat ik maar achterwege want ik vind het wel 'af' zo. Ik ben superblij met het eindresultaat! 

Wat vind jij ervan? Laat je reactie hieronder achter! Ga jij ook naar EFF 2015 en herken je m'n kostuum? Spreek dan me gerust aan!

Lady Celebeth
"Lasto beth nîn!"
Gevonden op Tengwar Tutor Tumblr

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen