woensdag 1 april 2015

KristalKracht: Bergkristal!


De edelsteen van de maand april is bergkristal. Het exemplaar dat je hierboven ziet heb ik al jaren geleden een keer gekregen van mijn tante. Ik weet niet eens meer hoe lang ik dit prachtige kristal al heb. Volgens mij was ik een jaar of 12 toen ik deze kreeg.

Bergkristal is een prachtig heldere steen die helemaal doorzichtig voorkomt, of een beetje wit melkachtig. Het is een kwartssoort. Het is een neutrale en zuivere steen die als een soort versterker kan werken. Het kan je helpen je beter te focussen en concentreren. Je kunt informatie opslaan in bergkristal. Deze techniek wordt ook gebruikt in bijvoorbeeld computerchips.

Hieronder zie je een aantal sieraden met bergkristal:


Statementketting 'Purity' met een ruwe bergkristal omwikkeld met verzilverd draad aan een verzilverde ketting met bergkristal, schelp, bedeltjes en verschillende glas- en kunststof kralen.


Statementketting 'Chakra Cleanser' met een bergkristalpunt omwikkeld met verzilverd draad aan een verzilverde ketting met jaspis, carneool, rutielkwarts, mosagaat, aquamarijn, sodaliet, cape amethist en hematiet.



Oorbellen van bergkristal trommelstenen omwikkeld met verzilverd draad.


KleurenKrachtCadeautje wit met een armband met bergkristal, oorbellen met bergkristal en maansteen en een bergkristal knuffelsteen.


Statementketting 'Harmonie' met rode jaspis, carneool, citrien, aventurijn, turkoois, sodaliet en amethist zijn aan elkaar bevestigd met verzilverd draad en daarna aan een ketting van verzilverd draad en bergkristal. Lees hier meer over de chakra ketting.

De sieraden zijn verkrijgbaar in de webshop en op Etsy. Neem gerust een kijkje! Je kunt ook een sieraad in opdracht laten maken met bergkristal erin verwerkt. Als je interesse hebt, stuur dan even een berichtje via het contactformulier hiernaast!

Lees ook eens:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen